Contact by mail

januar 17, 2017

NetNordic leverandør til den danske Stat

NetNordic er tildelt Danmarks største rammeaftale om indkøb af netværkskomponenter, tilbehør og tilknyttede serviceydelser (Netværkskomponentaftalen).

Aftalen medfører et enormt besparelsespotentiale for Staten og har en anslået værdi af op mod kr. 250 mio. Aftalen inkluderer foruden NetNordic sammen med Huawei Technologies også Axcess og Hewlet Packard Enterprise. At aftalen indeholder flere leverandører, giver Staten en ideel situation som indkøber. Aftalen træder i kraft den 1. januar 2017 og er gældende frem til 31. december 2018 med mulighed for to års forlængelse.

Kontaktperson Andreas F. Nørfelt Administrerende Direktør NetNordic A/S. andreas.norfelt@netnordic.com, tlf.: +45 4331 4000

NetNordic er en nordisk systemintegrator inden for netværks- og unified communications-løsninger samt cloud-baserede tjenester. NetNordic er grundlagt i 2001 og vil som ”The Best Companion” bidrage til at realisere kundens potentiale gennem effektiv udnyttelse og fleksibilitet til lavest mulige omkostninger.

Efter opkøbet af IPnett får selskabet omkring 750 kunder, 230 medarbejdere og en samlet omsætning på 850 mio. NOK (2016) fordelt på datterselskaber i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Efter transaktionen er AE Venture fortsat hovedaktionær med 56%, mens 44% af aktierne kontrolleres af ledelsen og medarbejderne. Se www.netnordic.com