Contact by mail

december 5, 2018

NetNordic køber TEDAKO

Udvider fokus på løsninger til healthcaresektoren.

– NetNordic vokser og har brug for mere kapacitet. Specielt indenfor Unified Communication løsninger, Skype for Business og løsninger til healthcaresektoren har særlig stor efterspørgsel og her passer TEDAKO godt ind i vores vækststrategi med deres solide kompetence og eksisterende kundebase», siger Jarl Øverby, Koncernchef i NetNordic.  

NetNordic oplever stærk vækst og har haft en markedsledende position for levering og drift af forretningskritiske kommunikationsløsninger til store- og mellemstore virksomheder.

Efter erhvervelsen af IPnett og Intelecom Group er NetNordic blevet et naturligt valg for kunder med komplekse behov inden for kommunikation, netværk og sikkerhed. TEDAKO er det fjerde opkøb for NetNordic i 2018.  

– Løsninger til healthcaresektoren er i høj grad baseret på kommunikationsløsninger hvor NetNordic har bred erfaring og kompetence. Ud over de tekniske udfordringer, vi løser, er det stimulerende at se værdien healthcareløsningerne har for samfundet og brugerne. Den kritiske karakter af disse løsninger stiller høje krav til os som systemintegrator og påvirker også netværk og sikkerhed, som alle er vores kernekompetencer, siger Øverby.

– TEDAKO har en stolt historie og har udviklet en solid industriel platform. Dette er et naturligt næste skridt for os, og vi glæder os til at øge vores kapacitet og have endnu større muligheder for at tilbyde næste generation kommunikationsløsninger. Vi tilfører kompetence og kapacitet og ser frem til at blive en del af NetNordic som har vist en imponerende fremgang som vi skal bidrage til at styrke endnu mere, siger Jørgen Kjus, administrerende direktør for TEDAKO. 

Ved spørgsmål, kontakt venligst:

Jarl Øverby, CEO NetNordic Group,
jarl.overby@netnordic.com, +47 982 17 009

Jørgen Kjus, CEO TEDAKO,
jkt@tedako.no, +47 900 37 822



TEDAKO er specialist inden for kommunikationsløsninger med det formål at optimere og løse virksomhedens kommunikationsbehov. Siden etableringen i 1985 har virksomheden fokuseret på løsninger til telefoni, og det sidste årti har også udviklet solide færdigheder inden for velfærdsteknologi og Microsoft Skype for Business.

NetNordic er en nordisk systemintegrator specialiseret inden for netværk, kommunikation, sikkerhed og Cloud-tjenester. Som “Best Companion” skal NetNordic bidrage til at realisere kundens forretningspotentiale gennem effektiv brug af løsninger og tjenester. NetNordic har hovedkontor i Oslo, Norge. NetNordic forventer i 2018 at omsætte for ca, 1,2 mia. NOK. Efter overtagelsen har selskabet ca. 310 ansatte på 14 kontorer i Norden fordelt på datterselskaber i Norge, Sverige, Danmark og Finland.

Læs mere på www.netnordic.com og følg os på de sociale medier.