Contact by mail

november 10, 2015

NetNordic bliver Nutanix Partner

PRESSEMEDDELELSE NetNordic & NUTANIX – NetNordic meddeler hermed, at vi er ny Nutanix partner. Gennem dette partnerskab kan NetNordic nu tilbyde vores kunder nye og innovative hybrid-skyløsninger. Disse løsninger tilbydes til både tjenesteudbydere, såvel som vores andre erhvervskunder. Dermed træder NetNordic ind på det svenske og danske marked, med status som Nutanix Premier Partner.

DENMARK – 10 november 2015 –

Tom-Erik Sørensen, Nutanix Channel Lead Northern Europe, fortæller:

– Oveni firmaets lange liste af succesfulde kundeprojekter innen netværksløsningen, har NetNordic nu også muligheden for at tilbyde næste generations datacenterløsninger, og samtidig, takket være den nye innovative hybridløsning, blive en ny udfordrer på markedet. Partnerskabet er et ”perfect match”, indgået i en tid hvor Nutanix satser massivt i Norden.

Vi ser frem til at arbejde sammen med teamet, og sammen forøge vores markedsandel inden for næste generations løsninger”.Nutanix er markedsledende inden for det såkaldte Hyper-Convergence Infrastructure, og blev ligeledes fornyligt udpeget til positionen som leder, i Gartner’s Magic Quadrant for Integrated Systems.

Nutanix passer både perfekt til NetNordic, og til det hurtigt ekspanderende marked for skyløsninger. Dette, kombineret med NetNordics egen skyløsning til erhvervslivet, gør det muligt at tilbyde markedet en komplet skyløsning. Partnerskabet giver samtidig NetNordic muligheden for, at tilbyde vores kunder en yderst fleksibel ”hybrid cloud” løsning.

– Nutanix er begejstrede over at samarbejdet med NetNordic som forhandler, på det danske og det svenske marked, siger Tom-Erik Sørensen, Nutanix Channel Lead Northern Europe.

Med Nutanix kan kunder i regionen få fuldt udbytte af deres IT-platform, ved hjælp af en enkel og tilgængelig virtualiseret IT-infrastruktur, og dermed også få muligheden for at sænke deres TCO med helt op til 60 % – på bare få måneder, i stedet for år.

Nutanix Xtreme Computing platformen giver både kunderne mulighed for at skalere deres infrastruktur uden grænser, og samtidig ud fra et forudsigeligt mønster. Dette giver mulighed for hurtigere ROI, samt enklere vedligehold og drift.

– Den måde hvorpå Nutanix radikalt forenkler datacenter løsninger, og samtidig gør infrastrukturen usynlig, passer perfekt til det nordiske marked. Vi hos NetNordic er meget stolte af vores status som Premier Partner, hos en så innovativ og markedsledende datacenterleverandør, som Nutanix”, fortæller Magnus Rosendahl, chef for NetNordics/IPnetts produktportfølje i Norden.

Nutanix leverer usynlig infrastruktur til virksomhedernes næste generations datacentre. Firmaets software-drevne Xtreme Computing platform kombinerer både regnekraft, virtualisering og lagerplads i én samlet løsning, og gør det enkelt og effektivt at drive et datacenter. Ved at benytte Nutanix, drager man fordel af forudsigelig og gennemsigtig ydelse, lineær skalering og en sky-lignende infrastruktur.

Du kan læse mere på Nutanix eller følge Nutanix på twitter @nutanix.