Markedsledende WiFi-tjenester
En gæst forventer at få en hurtig, god og sikker internetforbindelse, under sit besøg på et hotel. Ifølge kundeundersøgelser rangerer gæsten dette, som et af de vigtigste kriterier under et hotelophold. Et dårligt wi-fi-netværk reducerer brugeroplevelsen betydeligt for både medarbejdere og gæster. Det har også indflydelse på anmeldelser af hoteller, som gæsterne har boet på. Konsekvensen er, at gæsterne ikke “risikerer” at bo på det samme hotel igen, og hotellet mister gæster og omsætning.
Hos NetNordic har vi specialiseret os i hotelbranchen. Vi lever og ånder for at levere gode og brugervenlige services til hotellets gæster og medarbejdere. For os er leveringen af et velfungerende WIFI-netværk til et hotel noget, vi tager meget alvorligt. Vi forstår de konsekvenser, hotellerne oplever, hvis denne teknologi ikke fungerer, som forventet. Denne tilgang har været med til at gøre NetNordic til en af Nordens største leverandører af netværkstjenester til hotelbranchen. Behovene i forbindelse med trådløst internet på hoteller har ændret sig markant i de senere år. Tidligere brugte gæster og medarbejdere primært WIFI til ren surfing. Da var de villige til at acceptere, at hastighed og dækning var variabel. Sådan er det ikke længere.
Tal med en hotelekspert!
Har du spørgsmål om IT i hotelbranchen?
Vi er her for at hjælpe.
WIFI er en missionskritisk tjeneste
For hotelbranchen er WiFi en forretningskritisk service, og et hotel har i dag flere teknologier, der udelukkende er afhængige af en trådløs forbindelse for at kunne fungere. Eksempler på sådan teknologi er PoS- og PMS-løsninger, SD-systemer, elbilopladere og meget mere. En god WIFI-løsning er derfor en forudsætning for, at et hotel kan fungere i det daglige, og den gør det også muligt for personalet at udføre deres opgaver hurtigt og effektivt. For gæsterne er WIFI om muligt endnu vigtigere, og det er almindeligt at opdele disse gæster i to grupper: almindelige hotelgæster og konference gæster.
Uanset om du er konference gæst eller hotelgæst, kobler du dig, som regel på WIFI umiddelbart efter ankomsten til hotellet. Det skyldes, at du bruger denne forbindelse til en række forskellige tjenester. Det er nu almindeligt, at en gæst opretter forbindelse til WIFI med flere enheder, f.eks. en mobiltelefon, tablet og pc, og derefter forventer, at alle enheder er tilsluttet hele tiden. Selv et relativt lille hotel kan have mange tilsluttede enheder og gæster, der bruger WIFI. Det kan hurtigt blive en udfordring, hvis teknologien ikke er den rigtige. Et utilstrækkeligt dimensioneret trådløst netværk kan hurtigt underpræstere og føre til en reduceret brugeroplevelse.
En konference gæst bruger ofte WIFI til at gennemføre hybride eller digitale møder. Den slags use-cases kræver høje standarder, når det gælder dækning, kapacitet og hastighed i det trådløse netværk. Samtidig har virksomheder ofte højere krav til sikkerhed og netværk, når konferencer og møder skal bookes og gennemføres på et hotel. Sikre og hurtige netværk. har nu vist sig at være en forudsætning for at kunne få bookinger til møder og konferencer.
Med en cloudbaseret WIFI-løsning fra NetNordic får dit hotel adgang til:
- Forudsigelige omkostninger.
- 24/7/365 service og support i tilfælde af fejl.
- En tjeneste, der har meget høje sikkerhedskrav.
- Kapacitet til at håndtere behov både i dag og i fremtiden.
- Teknologi fra de førende producenter i branchen.
- En moderne og fremtidsorienteret WIFI-tjeneste, der altid er opdateret.
- God WIFI-dækning i de områder, du ønsker, både indendørs og udendørs.
- En brugergrænseflade, der giver dig mulighed for selv at administrere løsningen, så dit hotel nemt kan oprette tilpassede konferencenetværk og meget mere.
Kapacitetsintensive tjenester
For almindelige hotelgæster, er det nu blevet almindeligt at bruge WIFI til kapacitetskrævende tjenester, der involverer streaming og casting af lyd og billede. Sådanne tjenester kan være Netflix, YouTube, Spotify, Snapchat, Teams og lignende. Undersøgelser viser, at omkring 70 % af al kapacitet i netværk på hoteller i dag forbruges af den slags tjenester. For at et WIFI-netværk skal fungere godt på et moderne hotel, er der derfor mange faktorer og overvejelser, der skal tages i betragtning. Løsningen skal være sikker, dække både inden for og uden for hotellet, den skal være god, der skal tages højde for mange samtidige brugere og klienter, og hastigheden skal være høj. Alle disse elementer skal der tages højde for, og tilsammen udgør de brugeroplevelsen for medarbejdere og gæster. Med en fremtidsorienteret og moderne WIFI-løsning fra NetNordic, kan du være sikker på, at alle behov hos både medarbejdere og gæster er opfyldt, og at brugeroplevelsen er blandt de bedste i branchen!
NetNordic leverer cloudbaserede WIFI-løsninger
NetNordics cloudbaserede WIFI-løsning er baseret på teknologi fra de førende producenter på markedet. Udgangspunktet for alle leverancer er en detaljeret og velforberedt WIFI-radioplan, baseret på faktiske målinger på hotellet eller plantegninger af bygningen. Det sikrer en velfungerende løsning og tilfredse brugere fra første dag. Da løsningen er cloud-baseret, kan den også leveres som en ren service. Det giver mulighed for fleksible prismodeller og forudsigelige omkostninger.