Projektledelse

Projektledelse

Vi kan hjælpe vores kunder på forskellige måder, fra forundersøgelser og implementering til projektledelse og ressourcer på forskellige niveauer. Ressourcerne kan spænde fra kravspecialister, løsningsarkitekter og testledere til produktspecifikke sikkerhedsingeniører. Vores arbejde er bygget på fundamentet af projektledelse med de tre hjørnesten: Budget/ressourcer, omfang/kvalitet og tid. Kontakt os, så fortæller vi mere om, hvordan vi kan hjælpe dig!


Tal med en professionel serviceekspert!

Har du spørgsmål om professionelle tjenester?

Vi er her for at hjælpe.

Projektledelse

Vores professionelle projektledelsestjenester guider kunderne fra den indledende undersøgelse til fuld implementering og efterfølgende support!

Hvis du har brug for en projektleder, til at drive din overgang, kan vi sende en konsulent til din virksomhed for at drive forandringen i henhold til dine fastsatte krav til omfang, budget og tid. Alle vores projektledere er certificerede og har mange års erfaring. Vi kan følge jeres metoder og processer, hvis det er et krav. Hvis vores kunder føler, at de har brug for støtte til metoder, processer og skabeloner, kan vi medbringe PPS (Practical Project Steering) eller PRINCE2 samt vores iterative udviklingsmodel.

Projekter med ressourcer

I mange organisationer kan der være behov for ekstra støtte for at få et projekt i mål. NetNordic kan hjælpe med at lukke videns- og ressourcegab i kundens organisation og kan også bemande hele projekter. Ud over vores højt kvalificerede sikkerhedsteams tilbyder vi blandt andet følgende tjenester:

NetNordics projektmodeller

NetNordic driver de fleste projekter i henhold til PPS eller PRINCE2, afhængigt af projektets størrelse. Vi er dog altid i stand til at tilpasse os vores kunders foretrukne model, da vi ved, at vores kunder har specifikke behov og ønsker. Dette omfatter, men er ikke begrænset til, SAFE, PROPS og PERT.

PPS (praktisk projektstyring)

NetNordics projektledelse er baseret på PPS-metoden og en iterativ udviklingsmodel, hvilket gør os i stand til at tilpasse os kundernes specifikke projekt- og leveringsmodeller på den mest effektive måde. Vi kan dog også anvende vores valgte projektmodel (PPS), når vi bemander et projekt.

PPS (Praktisk Projektstyring) er en projektstyringsmodel, udviklet ud fra praktisk erfaring, og den sikrer brugervenlighed, tilgængelighed samt fleksibilitet til at tilpasse sig det enkelte projekts størrelse, betingelser og krav. Forberedelsesfasen starter allerede før aftalen underskrives, og eventuelle ændringer i denne fase kan have indflydelse på omfang, budget eller tidsramme, hvilket skal håndteres i et Change Management Forum.

Udførelsen sker i overensstemmelse med de aftalte rammer for omfang, budget og tid, hvor hver milepæl godkendes af styregruppen i henhold til PPS. Afslutningen indebærer overdragelse til linjeorganisationerne hos både kunden og NetNordic, hvor det aftalte leveres i henhold til de kontraktuelle projekt- og leveringsmål.

PRINCE2

Kvalitet er et nøglebegreb for NetNordic, og kvalitet kendetegner vores leverancer. I praksis betyder det kvalitetsfokus på alle niveauer, hver dag, helt ned til den enkelte medarbejder. Vi investerer derfor løbende i at forbedre kvaliteten af tjenester og leverancer, i ekspertise, processer og systemer. Et af mange tiltag er certificeringer, som koster at opnå, og som vi hele tiden skal stræbe efter at opretholde. NetNordic er certificeret i henhold til standarden Ledelsessystemer for kvalitet: ISO 9001:2015. Det betyder, at vores kunder kan forvente høj kvalitet, når vi realiserer aftalte leverancer i den forstand, at der er overensstemmelse mellem det, der er lovet, og det, der er realiseret. NetNordic har stor erfaring med projektleverancer udført efter en struktureret metodik baseret på Project Wizard (DigDir) og PRINCE2 med veldokumenterede og veletablerede processer samt certificerede medarbejdere. Et leveranceprojekt organiseres efter omfang og kompleksitet i hvert enkelt tilfælde.

Der anvendes forskellige typer, hvor vi kan levere et omfattende projekt, der løbende rapporterer til kunden, eller et delprojekt, der indgår som et element i kundens eget projekt. Når det er nødvendigt, tilpasser leverandøren sin projektmetode til, hvordan den passer bedst til kunden og det aktuelle projekt. Den valgte ramme er baseret på projektets kompleksitet og størrelse i kombination med softwareudviklingsfaktoren og dens brug af agile metoder til at arbejde i sprints. For begge typer kan NetNordic bemande alle roller, der kræves for at organisere projektet i henhold til PRINCE2 og ITIL, der inkluderer ekspertise i vores produkter og tjenester. Vores metodik i form af dokumenterede processer og dokumentskabeloner anvendes i det omfang, det er hensigtsmæssigt;

Tag kontakt

Vores nyhedsbrev

Få de seneste nyheder og opdateringer direkte til din inbox.